Fakta om dagtilbuddet

Møllehaven er en integreret institution.

Der er 4 børnehavegrupper Girafferne, Bjørnene, Delfinerne & Løverne.

Børnehaven er funktionsopdelt - det vil sige, at der er forskellige aktiviteter på hver stue.

I vuggestuen er der 2 grupper Mariehønsene og Sommerfuglene.

Møllehaven har madordning og serverer 75 % økologisk mad

Kerneopgaven i Møllehaven er, at skabe trygge rammer, udviklende læringsmiljøer og betydningsfulde fællesskaber for det enkelte barn.

Derfor arbejder vi både med en åben struktur, hvor børnene kan lege og have venskaber på tværs af alder og grupper.
Vi har osse aktiviteter med mindre grupper af børn - f.eks. storbørnsgruppe, småbørnsgruppe, for at sikre at der osse nærhed, stabilitet og muligheden for at følge børnenes spor.

Møllehaven har "kultur og kreativitet" som profil.
Udover at vi arbejder med de 6 læreplanstemaer - har vi forløb, hvor vi bl.a. har musik - ofte med musikskolen.
Vi har et årligt kunstforløb og vores kreative værksted er altid åben for alle børn.
Vi lægger vægt på, at tage på koloni med de kommende skolebørn. Kolonien er altid en succes.
Der opstår nye venskaber og personlig udvikling hos børnene.

På vores dejlige store legeplads - har børnene mulighed at gemme sig i "skoven", hygge rundt om bålet, vende træstammer og se på insekter, samle bær ind og lave saftevand, bruge deres kroppe til at løbe, klatre, cykle, lege, kælke, bygge huler.

Vi arbejder ud fra værdierne:

- anerkendelse
- åbenhed og samarbejde
- fællesskab

Det betyder i den daglige pædagogiske praksis og i samarbejde med forældre m.fl. prioriterer vi en fælles indsats for at skabe "Det gode børneliv"

Pt. er der 18 ansatte i Møllehaven der fordeles således:

• 1 pædagogisk leder
  • 9 pædagoger